Günaydıın..şiist, sessiz..

kırmızı boncuklu iplerin şıngırtısı balkona girip çıkarken evin sessizliğini bozuyor. Boncuklu perdeyi usulca kenara toplayıp , kenardaki çengele tutturuyorum. Uyanmasınlar diye parmak uçlarımda geziniyorum içerde.
Yaz sıcağında serinlik olsun diye halıları ,süpürüp ,rulo yapmış duvar kenarına dizmişim. Soğuk taşlara yalınayak basmak, sabah serininde bile iyi geliyor.
 Çayı demleyip ocağın altını kısıyorum.
Bilgisayarda  düşük sesle ,  LP-Lost On You  çalmakta, hafif hafif. Sabah balkonda, akşam balkonda, kahvaltı ya da akşam yemeği hepsi balkonda.Hayatımızı balkonda yaşar olduk yaz ile birlikte.
Kocaman kıpkırmızı ama öyle böyle değil ,bildiğin tam bir bayrak kırmızısı açan yeşil yapraklı bir hibuscus yani Japon gülüm tam balkon köşesinde duruyor. Balkonda kök salmış bir ağaç edasında. Ö. onu dairenin dışına,
apartman holüne taşımaktan yana. Çünkü bu güzelim çiçeğim solacak diye, salonda klimayı açamıyor.Klimanın açılmasıyla ,dışarda duran o koca motorunun tüm sıcağı içeri vuruyor ve zavallı çiçeğim bu korkunç sıcağa dayanamayıp tüm
yapraklarını döküyor. Başımıza geldi, tecrübe ile sabit.
Tek çatışmamız bu olsun,diyoruz. Havalar o kadar da öfletmede ki daha.
Dur bakalım.
  Akşam ki tren kazası aklıma geliyor,internette haberlere göz gezdiriyorum.
yüreğim burkuluyor, ölenlere rahmet diliyorum, yaralılara şifa diyorum.Gözlerime iki damla hüzün oturuveriyor.Gece yayın yasağı gelmişti
kaza haberlerine,olacak şey değil.İnsan hayatı ne kadar önemsiz bir ''Hava muhalefeti'' bahanesi, bir iki taziye ile kapatılacak diye üzülüyorum.

Balkon kenarından çığlık çığlık bir kırlangıç geçiyor, bir an dikkatimi dağıtıveriyor.
Bu sabah yine karga ve kırlangıç çığlıkları uyandırdı erkenden zaten.Karşı inşaatın sesini bile bastırarak bağırışıyorlardı.
Bugün yeni sistemde yemin töreni falan var tüm medya oturup kalkıp onu konuşacak, tren kazası arada derede bir haber olarak kalıvericek diye dertleniyorum.
En iyisi  haberleri boşvermek, diyerek,blog yazılarına dönüyorum.Sıra ile aksatmamaya çalışarak okuduklarım var ,tıpkı günlük gazeteler gibi.Seviyorum blog komşularımı takip etmeyi.Güne böyle başlamak iyi geliyor.
Kırmızı kırmızı açan hibisküslarıma bakıyorum.Ne güzel açmışlar diyorum.
Şükrediyorum. 
Her şey için.


10 yorum:

  1. Gerçekten, her şey için şükürler olsun. Çiçekler mükemmel. 💕

    YanıtlaSil
  2. Ne samimi bir anlatım bu. Sanki iki yakın komşuyuz ve ben de sizin mekan tutuğunuz balkona sade kahvemi içmeye gelmişim. Yazarak anlattıklarınızı dinliyorum. Tren kazasında ölenlere birlikte rahmet diliyoruz. Hibiskuslarınızı konuşuyoruz ve ardından akşama ne yemek pişireceğimizi. Sonra ben müsade isteyip kalkıyorumm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel olurdu🤗 bende sade severim kahveyi.💖

      Sil
  3. Taze güne başlangıç.. daha güzel anlatılamazdı.. :)

    YanıtlaSil
  4. Sessizce okudum yazınızı.:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...