Hasbihal zamanı.

Pazar akşam ''Çocuklar Duymasın'' dizisini izlerken,
Haluk:
-niye ikiden çok çocuk yapmamışız ,diyordu,
Bak ikiside büyüdü gitti ,bi başımıza kaldık.
Meltem ise ;
-bir başımıza kalmadık , başbaşa kaldık ,diyerek olaya biraz romantizm katmayı tercih ediyor.
 Haluk ısrarla;
-şimdi ne güzel teog sınavlarına hazırlardık,hatta bir küçüğü daha olsa, onu  ilkokula yazdırırdık ,
falan diye çocuk olayını genişletiyordu.
İşte bu benim  gözlerimın sulanmasına yetti.
-'Haklısın be Haluk' dedim.Çok çocuk iyiymiş galiba.
Sen yine önce kızı büyütüp gönderdin, sonra  Havuç vardı, onu okutup ,yetiştirdin.
Bak benimde(çok şükür) bir kız bir oğlan .İkiz.
Uğraştık üniversiteye girsinler, aman okusunlar diye .
Oğlum Bursa'da kız İstanbul'da .Okuyorlar şimdi.İkisi de gurbete çıktılar.Gerçi bizde İstanbul'dayız ama ulaşım ve trafik yüzünden kızım da yurtta kalıyor.Yani o da yakın gurbet.
Bu hafta sonu okullarına gittiler.
Bizde Haluk'la Meltem gibi ,
kaldık mı bi başımıza!.

Bu hafta ve haftaya üniversiteler de açılıyor.Bu sene yeni başlayanlar mutlu heyecanlı,aileler
sevinç ile karışık gurur içindedir şimdi. Gurbete öğrenci yollayanlarda tatlı bir endişe.Analar babalar ,kendi başlarına yetebilecekler mi, arkadaşları nasıl olacak, ne yiyip ne içecekler,ya hasta olurlarsa gibi gibi, masumlarından başlayıp,endişe sınırlarını zorlayacak sorulara kadar, çeşitli evhamlarla boğuşabilecekler.

Bu konuda iki farklı tecrübeyi aynı yıl yaşadım , yaşıyorum. Hem şehir dışında, hem İstanbul'da
üniversite öğrencisi ,hem de kız öğrenci ve erkek öğrenci farkları ile,
 ''nasıl okur'' konusunda tecrübelerim artıyor.
Ayrı bir blog konusu bile çıkar:)
Ama tabii ki artık onlar birer yetişkin olduklarından onlarla ilgili bir şeyler yazamıyacağım.
Bebek değil ki agu dedi, koştu, oynadı falan yazalım. Haluk'un dediği gibi olsaydı ,şimdi yeni yetişen
bir yavrukuş ,onu yazardık  bak burada mesela :))
Tabii ki isteyene istediği kadar versin Allah.Ben şanslılardanım bir kerede bir kızım bir oğlum oldu . Ama çocuk sayısı bir, iki ya da üç ,farketmez ,çocuk dünyaya getirmek kadar, onları yurdum şartlarında büyütüp ,yetiştirip hayat yoluna yolculamak da meşakkatli bir iş.
Lakin ,onların yanınızda birer çocuk olarak değil de birer yetişkin olarak yeralmaya başlaması inanılmaz güzel bir duygu.
Bu sıcak mı sıcak eylül akşamında ,balkonda  bir başımıza otururken , benimde bunları yazasım geldi.
Canım kızım ve canım oğlumla birlikte üniversite öğreniminde olan tüm öğrencilere
yeni öğrenim yılında başarılar diliyorum.

10 yorum:

  1. Bir seferde hem kız, hem oğlan çocuk gerçekten harika. :)

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Mehtap yalnız değilsin.ALIŞIRSIN...!
    İkiz kızların bir erkek evladın annesi olarak aynı duygular içindeyim.
    Akşam, babamız havaalanından kızçeleri alıp getirdi, ve benim yüreğim kıpır kpır,gecenin bir yarısı ne yiyeceklerse artık yemeklerin sıcaklığını kontrol ettim,şu an odalarında uyurken,
    Bu anın tadını çıkarıyorum.
    Allah herkesin evladına sağlıklı -hayırlı ömür versin.

    YanıtlaSil
  3. Mehtap, senden öğrenecek çok şeyim var. Oğlum birinci sınıfa başladı, kız 3 yaşında :) Bol şans diliyorum çocuklarına, rahat rahat geçer bu dönemler umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Gökçe inan çok çabuk büyüyorlar.Seninkiler en sevilecek zamanındalar şimdi, bol bol sarıl, öp ,kokla:))

      Sil
  4. Çocuklar da büyüyor...ve zamanı gelince onlar da kendi yollarını çizecekler, kendi yollarında yürüyecekler. Hayat, her çeşit duyguyu yaşatıyor bizlere!.
    Başarılı bir eğitim- öğretim yılı diliyorum. Ayrıca, size ve evlatlarınıza güzel ömürler olsun. Esenlikle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dileklerin hepimiz için geçerli olsun, sevgiler..

      Sil
  5. Sağlıklı olsunlar, mutlu olsunlar. Huzur ve başarı diliyorum ikizlere:)
    Annesine de az endişeli günler:) Kendime de diliyorum:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...