6 mayıs



Hızır ve İlyas'ın  yeryüzünde buluştukları gün;
Hıdırellez.
Bu gün  bolluk , bereket, yenilenme, şifa dağıtıldığına inanılıyor.
Bahar gibi tazelendiğimiz umuluyor.
Bunu çeşitli inanışlarla kutluyoruz.
En bildiğimiz gül ağacına ,evdi, diplomaydı, arabaydı, kocaydı
işte ne ise gönlümüzdeki:)) dilek kağıtlarımızı bağlamak,
sabah ezanıyla onları alıp bir su kenarında suya
bırakmak, gece cüzdan, çanta, erzak dolabı kapılarını açık bırakmak ki
bolluk bereket gelsin.
Maksat dilekler gerçekleşsin.
Vardır bir hikmeti, bunca yıldır  süregeldiğine göre..
Bir de hıdırellezde pikniklere gidilirdi eski günlerde.
Bu 6 Mayıs İstanbul serin yağışlı, pikniğe elverişli bir hava yok.
yine de bahar hoş gelmiş diyor,
hızır günlerin bolluk bereket içinde geçmesini diliyorum.
Memlekete de bir dirlik düzen gelse ne iyi olur.

6 yorum:

  1. Önceki senelerde yaptığım dilekler gerçekleşmedi . Bu sene de yapmayıverdim :) Memleketimizle ilgili söylediklerinize katılıyorum. İnşallah her şey yoluna girer. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her dileğin gerçekleşmek için bir zamanı var demek ki.Bu sene olmaz seneye olur kimbilebilir.Sevgiler.

      Sil
  2. Paylaşımınız için çok teşekkür ederim inanınki ben bugün olduğunu unutmuştum sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Tesekkürler paylasim icin. Ah bir gün de su Hidrellezde Türkiye'de olabilsem...:)

    YanıtlaSil
  4. Kimin ne dileği varsa gerçekleşir inşallah :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...