Limonlu Kereviz

Yine hafif bir yemek tarifi vermek istedim, Karatay Mutfağından;
*4 adet kereviz,
*1 adet havuç,
*1 adet kuru soğan,
*1 adet limon(tarifte 2 adet limon ama ben 1 limon tercih ettim)
*4-5 sap kereviz yaprağı,
*yarım demet kadar dereotu,
*3 yemek kaşığı kadar zeytinyağı,
*tuz..




-limonu iyice yıkayıp temizleyip , kabuklarını rendeleyin, suyunu sıkın, posa kısmını,
ufak doğrayın..Yani limonun her zerresinden yemek yaparken yararlanmış
olacağız..
(tarif  2 limonla yapılmış ama ben çok ekşi olacağını düşünüp, ömer'e
fazla ekşi dokunduğu için , 1 limonla denedim)
-Soğanlar yemeklik doğranır, zeytinyağı ile birlikte tencereye konulur,
ateşin altı yakılır.
-Üzerine kabukları soyulup doğranmış, kerevizler , kazınmış halka halka
kesilmiş havuçlar konulur.
-Sebzelerin üzerine limon kabuğu rendesi, kesilmiş limon posası parçaları,
limon suyu ilave edilerek( birazda su ilave edin  , sebzelerin üzerine
çıkmasın,limon suyu yeterli olmuyor) kısık ateşte pişmeye bırakılır.
-Pişmeye yakın üzerine kereviz sapları  doğranır.(Ben yine
tercihim olarak çok az kullandım )
-Piştikten sonra da dereotu serpilip servis edilir..
(Ben dereotundan da eser miktarda kullandım, ama siz limonlu kereviz yaparken
bol dereotu kullanabilirsiniz yakışır)

Lezzet olarak limonlu kereviz güzel ancak 2 limonla çok ekşi bir yemek olacağını
tahmin ediyordum 1 limonlusunu pişirip tadına bakınca ,
doğru karar verdiğimi anladım, ama aranız ekşiyle iyi ise 2 limonda gayet
güzel olur tabii ki....
Kısaca limonun her zerresinin kullanıldığı,  kerevizin ve yapraklarının ,dereotunun
hoş kokusu ile tatlanmış gayet leziz , sağlıklı  bir yemek oldu...

Gününüz Ağız Tadıyla Geçsin.......

14 yorum:

  1. Çok severim ne güzel yemektir. Mevsimi de geldi. Eline sağlık Mehtap'cığım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim sevgili blog komşum...

      Sil
  2. ben genellikle mandalina veya portakallı yaparım annemde limonlu sever.
    bense kerevizsever olarak heepsini severim..
    ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anneniz de benim gibi ekşici demek, selamlar kendisine..Ben de kerevizseverim , sonradan olma olsa da:) Sevgiler...

      Sil
  3. merhaba bloğunu yeni keşfettim ve takipdeyim bana da beklerim,sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. limonu ekşi bulurum, bu nedenle portakallı yapıyorum. kereviz özel bir sebze zaten. afiyetle yiyin:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende limonu severim ama böyle posasına kadar kullanılan tarifle tam ekşi oldu teşekkürler.

      Sil
  5. "http://sefagen.blogspot.com"Hayırlı günler, çok lezzetli ve çok güzel görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  6. Yemek Kulübüm'ü kurduk! Siz olmadan olmaz :)

    Pudra Şekerim merhaba,

    Kısa bir süre önce Yemek Blogunuzu ziyaret etme fırsatı bulduk ve blogunuzda yer alan yemek tariflerinizi, tariflerinizde kullanmış olduğunuz görselleri çok beğendik. Blogunuz için oldukça emek ve zaman sarfettiğinizi blogunuzun her sayfasında hissettik. Bu harika blog için sizi kutlarız. Ellerinize, emeğinize sağlık!

    Yemek blogger’lığı oldukça emek ve zaman gerektiren bir uğraş. Onca zaman ve emek harcadıktan sonra yapılan yemeklerin beğenilmesi, takdir edilmesi ve blogun takip edilmesi tüm blogger’ların en büyük arzusu. Bu durumdan yola çıkarak yemek blogger’larına blogunda yayınladıkları yazı ve tarifleri daha çok kişiye ulaştırabilmesi, bloglarına ve sosyal ağlarındaki hesaplarına ziyaretçi ve takipçi kazandırabilmesi için özel bir internet sitesi oluşturma fikrinde yoğunlaştık ve Yemek Kulübüm’ü tasarladık.

    Yemek Kulübüm’de ücretsiz olarak üye hesabı oluşturan kullanıcılarımız, yemek tariflerini ve görsellerini kolayca paylaşabilmekte, profillerinde kendilerine ait blog ve sosyal ağ hesaplarının linklerini paylaşabilmekte ve böylece yemek tariflerini beğenen site kullanıcılarını kendi bloglarına ve sosyal ağ hesaplarına çekebilmektedir.

    Yemek Kulübüm’ün en çok seveceğiniz özelliklerinden birisi de blogunuzda olduğu gibi üye hesabınızdan günlük yazabiliyor olmanız ve günlüğünüzü sosyal ağlarda kolayca paylaşabilmeniz. Kendi blogunuzda yazmış olduğunuz yazıların bir kısmını bu bölümde paylaşıp blogunuza takipçi ve ziyaretçi çekmek sizin için çok daha kolay olacak.

    Tüm bu kolay ve faydalı kullanım özelliklerinin yanı sıra Yemek Kulübüm üye hesabınızdan paylaşmış olduğunuz kendinize ait yemek tarifi ve püf noktalarından puanlar toplayarak her ay çeşitli hediyeler kazanma şansı da elde edebilirsiniz.

    Ayrıca; Gıda Danışmanım’a soru sor, sağlıklı beslenme, gıda güvenliği, mutfakta püf noktaları, mutfak ve gıda sözlüğü, gıdaların ve yemeklerin kalori değerleri, gıdaların saklama sıcaklıkları ve koşulları, gıdaların sağlığımıza faydaları ve zararları gibi pek çok konu gıda mühendisi ve beslenme uzmanlarımızın kaleminden Yemek Kulübüm’de.

    Blogunuza ve sosyal ağlardaki hesaplarınıza daha fazla ziyaretçi ve takipçi çekmek için sizi de blogger dostu Yemek Kulübüm’e bekleriz.

    Yemek Kulübüm üye hesapları hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmak için http://yemekkulubum.com/yemekkulubum linkiden hesabımızı inceleyebilirsiniz.

    Yemek Kulübüm’de düzenlenen Ödüllü Yemek Puan Oyunu hakkında detaylı bilgi almak için http://yemekkulubum.com/icerik_sayfa/ekle-yemek-tarifi-kazan-yemek-takimi linkimizi ziyaret edebilirsiniz.

    Saygılarımızla,

    Yemek Kulübüm
    www.yemekkulubum.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilgilenen diğer blog komşularımında haberi olsun , teşekkürler yemekkulübüm.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...