Etimek Tatlısı


*1 Paket tuzsuz etimek,
*1 litre süt,
*6 çorba kaşığı un,
*125 gr kadar margarin,
*1 su bardağı şeker,
*1 paket vanilya,
Karamelli şerbeti için,
*2 su bardağı şeker,
*2 su bardağı sıcak su .

2 su bardağı şeker yarım su bardağı su ile karamel rengine dönene kadar kaynatılır,
ocaktan alınarak 2 su bardağı sıcak su ilave edilir, tekrar ocağa alınarak kıvamlı
bir şurup olana kadar kaynatılır.
(Sıcak suyu dökerken çok dikkat, elimizi yüzümüzü koruyarak yapalım..)
Kare bir borcama etimekleri sık sık yanyana dizelim, şerbeti üzerine
kaşık kaşık dökerek kuru kalmayacak şekilde ıslatalım..

muhallebisinin yapılışı;
125 gr margarin ile 6 kaşık un ,sarartılana kadar kavrulur, 1 bardak şeker
ve sıcak süt ilave edilerek, kaynayana kadar karıştırılır.Göz göz olunca ocaktan
alınır ve vanilyası ilave edilir. Mikserle en az bir 5 dakika çırpılan muhallebi
şerbetlenmiş etimeklerin üzerine yayılır,
oda ısısına gelince tatlımızı budolabına kaldırıp bir gece bekletirsek,
enfes olur...

benim çocuklarımın en sevdiği tatlılardan diyebilirim.
Geçen pazar günkü seçimden ve sonrası tatsız tuzsuz olaylara da
 artık sırtımı dönerek , tatlı bir pazar geçsin diye size bir tatlı tarifiyle
geldim...
hepimiz ne halimiz varsa görelim...
başka da bir şey demiyorum...

mutlu pazarlar...

18 yorum:

  1. Miss miss afiyetler olsun vede iyi pazarlar..sana gunaydin bana ancak iyi uykular:))

    YanıtlaSil
  2. mmm nasıl güzel görünüyor öyle.ellerine sağlık.Canım çekti şimdi.çook severim bu tatlıyı

    YanıtlaSil
  3. Benimde sevdiğim tatlılardan biridir
    Hem şerbetli hem muhallebili:)
    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Görünümü çok güzel ama sarı yazıları okuyamadım. :( Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Demek haftasonu bu vardi? Histe haber vermedein:)) ellerine saglik afiyetler olsun arkadasim:)

    YanıtlaSil
  6. Ellerine saglik mehtapcim herdaim cok sevdigim bir tatli bu sevgilerle

    YanıtlaSil
  7. Arzucum klasik bir tatlı ama biz de çok seviyoruz, teşekkürler..

    YanıtlaSil
  8. Emelcim evet hafta sonu günüm vardı ama bu daha önceden yaptığım bir tatlı, günümdekileri daha fırsat bulup yazı haline getiremedim, sevgiler iyi geceler:)

    YanıtlaSil
  9. teşekkürler pumpilin:)

    YanıtlaSil
  10. Şulecim teşekkür ederim canım..

    YanıtlaSil
  11. İlhan bey o gün derbi vardı içim dışım sarı kırmızıydı , hele yenince iyice sarı kırmızı oldum, sarı bana da soluk gelmişti ama olsun dedim:)) teşekkürler..

    YanıtlaSil
  12. mutfağa buyrun teşekkürler...

    YanıtlaSil
  13. Eline sağlık canım Bende çok severim bu tatlıyı sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık canım benimde cok sık yaptığım bir tatlıdır

    YanıtlaSil
  15. teşekkürler sevgili sema..

    YanıtlaSil
  16. benimkilerde bayılıyor:) teşekkürler..

    YanıtlaSil
  17. etimekli tatlılar bana çocukluğumu hatırlatır, etimek hayatımıza girince daha çok tatlılar yer olmuştuk, pratikliğinden dolayı tatlı işlerine ben bakar olmuştum, ilk tatlılarımı etimekle yapmışımdır, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...