Kapalı pizza-(Calzone)


 
 
Ramazanı Ayvalık'ta annem ve babamla geçiriyoruz. Gün içinde annemle muhabbetimiz
''iftara ne pişirsek?!'' konusu üzerinde yoğunlaşıyor.
 Bu konuda annemin favorilerinden biri Oktay Usta menüleri:)
  Oktay ustada geçen gün Batuhan Piatti vardı , Calzone pişirdi. Bakmayın böyle yazdığıma
ilk kez duydum ama annecim ;
-aa yapalım bunu bak güzelmiş dedi, bizde İtalyan işi Calzone yani kapalı pizzayla
leziz bir iftar sofrası kurduk;
 
*5 su bardağı un,
*1 küçük çay bardağı zeytinyağ,
*1 paket kurumaya,
*tuz
*aldığı kadar su,(ele yapışmayacak bir hamur olacak kadar azar azar ilave)

*2 domates,
*1 kaşık salça,
*fesleğen,
*1 yemek kaşığı kadar zeytinyağ,
*tuz karabiber

*kaşar peyniri,
*salam,
-Domatesleri bir kaseye rendeleyip salça ve zeytinyağla karıştıralım, tuzunu ve fesleğeni
ilave edelim(Biz sarımsak kullanmadık ama tarifte vardı)

-Bir kaba koyduğumuz beş bardak unun ortasını havuz yapıp zeytinyağ,kurumaya,tuz
ve su ilave ederek kulakmemesi yumuşaklığında bir hamur yapalım.
bu hamurdan biz 11 beze yaptık.
-Bezeleri merdane ile açalım. Yarı tarafına önce domates sosu, üzerine salamlar,
onun üzerine bol kaşar peyniri rendesi konulup diğer yarısı D olacak şekilde kapatalım.
Kolay kapanması için kenarlarını su ile ıslatalım, açılmasın diye de  kenarlarını
kıvıralım.
-Tepside bir miktar mayalandırılıp 180 derecede üzeri kızarana kadar pişirelim.

Gördüğünüz gibi,çok güzel puf puf kabardı...
çok beğendik:))


                                                                  afiyet olsun...

Bozcaada'dan ne alsak?

 harika domates reçelleri var, incir de öyle.. en eski ve iyi reçel yapan yeri Salto Reçelcisi;

meydanda PTT nin yanında,tavsiye etmişlerdi ,gerçektende güzel reçelleri var.
Domatesleri bademle birlikte reçel yapmışlar,söylemeseler domates olduğu hiç anlaşılmıyor.

tabii bir de Çiçek Fırın'ı ziyaret edin.Harika bademli , damla sakızlı kurabiyeleri var;


Başlığın devamında aslında ''Şarap'' demem ve öyle devam etmem lazımdı.
Adanın en ünlü geçim kaynağı  üzümleri ,gittiğimizde toplanmamıştı,
ama sepetlere koymuşlar evlerinin önünde ikram ediyorlar:)

bir de üzümden yaptıkları şarapları, ancak  eskiden şarap tadımı yaptırıp, mahzenlerini, şarap yapımını görmenizi sağlayan firma iki haftadır bunu yapmıyormuş, yasakmış artık!
öyle tadım yapmak filan yok,bizde sadece satış yerlerini ziyaret ettik, rehberimiz biraz anlattı
nasıl şarap üretildiğini, hangisinin tadının nasıl oluştuğunu..


aklıma geldi 
 hergün televizyonlara çıkıp
'' biz kimsenin  hayat tarzına müdahale etmiyoruz''
demiyorlar mıydı????

                                                   --  bitti....

bu ne güzel ada..

çiçekler ayrı bir renk cümbüşü yaratır da mavi sular eksik kalır mı?
Bunu da en güzel görebildiğimiz yerlerden biri Egenin serin suları;

        Bozcaada burası. Ben ilk kez gittim.
Geyikli'den bakınca çok yüksek olmayan bir tepesi ile kaş şeklinde uzanan
boz renkli bir kaya parçası gibi.
 Küçük şirin bir balıkçı kasabasını andırıyor. Türkiyemizin 3.büyük adasıymış.Böyle taş göründüğüne bakmayın üzeri kendine özgü bir bitki örtüsüyle kaplı, sanki kadife kumaş gibi.
Başka bir özelliği hiç köyü olmayan bir ada olmasıymış.
Sadece iki mahalleden oluşuyormuş, Rum ve Türk mahalleleri . Tabii Rum mahallesi
sadece adında yoksa adada yaşayan rum neredeyse kalmamış.


Kocaman bir kalesi var,

sahilinde püfür püfür esen rüzgara karşı çay bahçeleri var;
 

 bir uçtan bir uca uzanan sokakları var , çiçekli pencereli, harika boyanmış kapıları ki üzerinde anahtarları bile alınmamış taş evleri var,
  

burası da adalı Sokrat'ın evi, hiç anmak istemediğim acıklı bir öyküsü var.

Ada nın plajlarına giderken Ayazma şapelinden geçtik.Burası özel bir işletmeye verilmiş,
kafeterya olacakmış !!
tamirat yaptıklarından bizi içeri sokmadıkları gibi terbiyesizce davranıp neredeyse azarlayıp,
kovdular. Ama biz yinede çeşmesinden akan sudan içtik;
Rehberimiz bu sudan içen adalı oluyormuş demişti de:))


ve işte en güzel renkler;
gördüğüm en güzel denizlerden,zaten akvaryum demişler,
soğuk olması bile sizi yüzmekten alıkoyamıyor.Harika bir yer...


                                                             -1-



bugün başka bir ziyafet hazırladım;




 





,

 
 buralarda her yer böyle rengarenk ,
hangisini çekeceğimi şaşırdım.
Hep damak tadı olacak değil ya bu paylaşımda böyle olsun.
Beğendiniz mi?

Neşenin muhallebisi



 sıcak günler için serin ve mayhoş bir tatlı.
 Annemlerin yazlık komşusu Neşe hanımdan bir tarif,
 ismini onun için Neşenin muhallebisi koyduk. Yapılışı şöyle;
iki ayrı kapta iki ayrı muhallebiyi aynı anda pişiriyorsunuz.

portakallı muhallebi;
*6 çay bardağı(normal boy, ince belli) şekersiz portakal içeceği,(cappy şekersiz kullandık)
*1 çay bardağı mısır nişastası,
*1 çay bardağı toz şeker,
sütlü muhallebi;
*6 çay bardağı süt,
*1 çay bardağı mısır nişastası,
*1 çay bardağı toz şeker,

koyulaşan muhallebilerin önce sütlü olanını, ıslattığımız bir kalıba boşaltıp,
hemen ardından portakallı muhallebiyi tam ortasına yavaş yavaş döküyoruz.
Oda sıcaklığına gelince dolaba kaldırıp en az bir gece bekletiyoruz.
Ters çevirip düz bir servis tabağına alıp ,mesela iftar sonrası  tatlı olarak ikram ediyoruz
.


 işte tatlımızın içi de böyle hoş görünüyor, 
dibi dar yuvarlak bir kap kullanırsanız tam bir rafadan pişmiş yumurta renk ve görünümünde:))

NOT:tatlının kenarında süs olan meyveler dalından yeni toplanmıştır, söylemeden geçmiyim..
                                                               AFİYET OLSUN

Domates Soslu Fırın Köfte


 
 
*500 gr kıyma,
*3 dilim bayat ekmek,
*1 yumurta,
*1 kurusoğan,
*yarım demet maydanoz,
*2 diş sarımsak,
*1 çay kaşığı kimyon,
*tuz
*karabiber.
*4 domates(iri ve yumuşak olanlardan)
*1 tutam şeker,
*yarım çay bardağı zeytinyağ,
*1 tatlı kaşığı biber salçası..
*1 çay kaşığı kırmızı pul biber..
***yanında yoğurt:)(olmazsa olmaz)
 
-Kıyma, küçük doğranmış maydonoz, ıslatılıp ufalanmış ekmek, yumurta, rendelenmiş kurusoğan,
tuz, karabiber, kimyon ve rendelenmiş sarımsakla beraber iyice yoğurulur.
-Küçük yuvarlak köfteler hazırlanıp, en yüksek ısıda fırına verilir.
-Ayrı bir tavada rendelenmiş domatesler zeytinyağda kavrulur,
içine salçası, şekeri, biberi tuzu ilave edilerek tadı ayarlanır.Yaz domatesleri sos da çok
iyi bir renk ve kıvam verir.
-Fırında rengi dönüp kızarmaya başlayan köfteler hemen çıkartılır.
-Yayvan kapaklı bir tencereye alınır üzerine domates sosu dökülerek ,on -onbeş dakika
kadar tıkırdatılır.
   bu kadar sofraya alınır ve yanında yoğurtla servis yapılır...
yoğurt ve domatesli sosu yemeklerde birbirine yakışıyor...
evet üst üste köfte tarifleri bu kadar olsun ,resmen köfte haftası oldu...
 
--iki yazdır Ramazan ayını geçirdiğimiz Ayvalık ta ,oruçluları serinleten bol rüzgarlı bir hava var.
 Ben tutamasam da mübarek Ramazan ayında oruç tutanların oruçları ,
hepimizin duaları, iyilikleri kabul olsun..
 
                                                       *******
 


İzmir Köfte



*500 gr. köftelik kıyma,
*2-3 dilim bayat ekmek,
*1 soğan,
*1 yumurta,
*tuz,
*karabiber,
-kızartmak için zeytinyağ,
-4-5 patates
-4 domates,
-1 kaşık salça(kış aylarında domatesin renk vermediği zamanlar için)
-sivri biber

--Köfte için kıyma , ıslatılıp,  sıkılmış, ufalanmış bayat ekmek, rendelenmiş soğan ,
 yumurta  bir kaba alınıp, tuzu ve karabiberi  ilave ederek 5-10 dakika yoğurulur.
Yoğurulan kıymadan küçük parçalar koparılarak şekillendirilir.
-Halka şeklinde ya da elma dilimi halinde iri kesilen patatesler az yağda önlü arkalı kızartılır.
-Aynı yağda köftelerde kızartılarak kenara alınır.
-Kalan  yağda küp doğranmış domatesler  salçayla beraber şöyle bir kavrulur.
-Yayvan bir tencereye patatesler, köfteler, üzerine hazırladığımız küp domatesler konur,
-üzerine sivri biber , dilim domatesler biraz kekik serperek süslenir,
-1 su bardağı da sıcak su konularak kısık ateşte yarım saat kadar pişirilir.

*****Benim sık yaptığım bir yemek, hem bereketli oluyor hem doyurucu..
belki tek zor tarafı, yazın sıcaktan kavrulan mutfaklarda kızartma yapmak :)
gerçi biz TEMMUZ 5 itibariyle henüz İstanbul'da bir kavrulma olayı görmedik.
bakalım pazartesi AYVALIK'a  gidiyorum:))))))
oralar kavruluyor mu??
bi kontrol edeyim, geleyim.....

                                                      AFİYET OLSUN....

Püreli Tepsi Köfte


*500 gr dana kıyma,
*1 yumurta,
*3 çorba kaşığı un,
*1çorba kaşığı biber salçası,
*1 soğan,
*2 çorba kaşığı zeytinyağ
*yarım demet maydanoz,
*tuz,
*karabiber,

--köftemizi yoğurup, hafif yağlanmış tepsiye elimizle bastırarak yayalım,
--En yüksek ısıda on dakika kadar önceden ısıttığımız fırına verelim pişe dursun.
(fırın ısısının yüksek olması ,köftenin suyunu salmadan nar gibi kızarması açısından önemli)


püresi için,
*4 patates
*1 yumurta,
*2 çorba kaşığı tereyağ,
*4-5 çorba kaşığı rendelenmiş kaşar peyniri

--Bir çatal yardımıyla püre halinde ezdiğimiz sıcak  patateslerin içine yumurta, tereyağ, kaşar peynirlerini ilave edip, tuz ve karabiber serpelim.
--Fırında pişmeye başlayan köftemizi alıp ,üzerine püreyi yayalım,
--Yemeğimizi tekrar fırına verdiğimizde, ısıyı düşürelim(150-180 derece)bir 30 dakika pişsin.

                                     AFİYETLER OLSUN


-dünkü gri ve soğuk havadan sonra bugün İstanbul mavi bir sabaha uyandı yine.
tam sıcaklardan öff pöfff diyorduk ki bir yağmur, şimşek, rüzgar sanki uyardı bizi:))

sarı güneşli, mavi gökyüzülü, arada beyaz bulutlu sıcak bir gün olsun hepimize.....


Kakaolu Kurabiye




*125 gr teremyağ,
*1 yumurta sarısı,
*3 çorba kaşığı süt,
*1 dolu su bardağı pudra şekeri,
*2 çorba kaşığı kakao,
*vanilya(ben damla sakızlı şekerli vanilin kullandım)
*yarım paket kabartma tozu,
*3 su bardağı kadar un

üzeri için;
*1 yumurta akı,
*1-2 çorba kaşığı ince öğütülmüş badem..

-Tüm malzemeler karıştırılıp azar azar un ilavesiyle yumuşak bir hamur elde edilir.
-Hamurdan küçük parçalar kopartılıp yuvarlanarak ,
önce yumurta akına sonra ince çekilmiş bademe bulanır.

Ben damla sakızı aromalı vanilyaları yeni gördüm markette. Paketin tamamını kullanmadığım
halde kurabiyelerde harika bir damla sakızı aroması oluştu.
Şöyle söyliyim  kurabiyelerden dün pişti, bugün ilaç niyetine deseniz:)
yoook, kalmadı, gelip gidip tırtıklandı...


                                                         AFİYET OLSUN...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...