Soğan mücveri

 
 
*4soğan,
*4 çorba kaşığı un,
*2 yumurta,
*tuz, karabiber
*kızartmak için zeytinyağ.
 
 
-Soğanlar ince ince yarım ay şeklinde doğranır, yumurtalar içine kırılır, un ilave edilir,
tuz ve karabiber serpilerek karıştırılır.
-Kızgın zeytinyağda kaşık kaşık dökülerek nar gibi kızartılır.
(kızartmalarda zeytinyağ tercih ediyorum artık.tıpkı anneannelerimiz gibi)
-yanında ketçapla servis yapılır. Çok yakışıyorlar birbirlerine...
 
çok kolay bir o kadar da leziz bir tarif. Bir yemek kitabında görmüştüm, denemek istedim,
leziz oldu, mis gibi de koktu..
 
bu hafta sonunuz da miisss gibi kokularla , ağız tadıyla geçsin...


AFİYET OLSUN...

Hindistancevizli kakaolu kurabiye ve yeni kitap

Bu kış ve devamı süregelen günlerde kitap okuma sevgime yeniden kavuştum.
Yaşadığım karakışta kendimi kitaplarla avuttum da diyebiliriz..
Reklamı yapılan kitapları tercih etmiyorum, elim almaya gitmiyor ,
lakin Ömer Zülfü Livaneli başka.
Onu isterse her kanalda kitabını anlatsın ilk duyduğumda alıp okumak istiyorum.
En son ''Son Ada'' da bırakmıştım kendisini,  ''Kardeşimin Hikayesi'' nde yeniden buldum.
Özellikle ikizlerle ilgili olması daha bir merakla okumama neden oldu.
bende iyi bir hikaye dinleyicisiyimdir?bakalım sonunda n'olcak:)


Bu sabah çocuklar okula gidince kahve keyfi yapmak istedim, kahvaltıyı biraz geç
oturuyoruz eşimle,
(emekliliğin een güzel yanı)
efendime söyliyim ,kahvenin yanına eşlik eden kurabiyenin tarifine  geçersek;

*125 gr Teremyağ,
*1 su bardağı pudra şekeri,
*1 yumurta(sarısı hamura, akı üzerine)
*2 çorba kaşığı hindistancevizi,
*1 çorba kaşığı kakao,
*yarım paket kabartmatozu,
*2 su bardağı un,

-yağ, yumurta sarısı, hindistancevizi iyice karıştırılır,
-kuru malzemeler un ,kakao, kabartma tozu karıştırılır,
-Yağ yumurta hindistancevizi karışımına azar azar ilave edilerek, ele yapışmayan bir hamur yapılır.
-hamurdan ufak parçalar kopartılıp yuvarlanır, önce yumurta akına sonra hindistancevizine bulanır.
-Orta ısıda fırında yarım saat kadar pişirilir..

 bugün salı olmasına rağmen yine bu okul tatilleri yüzünden pazartesi modundayım:)
hepimize bol okumalı , bol kitaplı günler diliyorum....


bizimkilerle sezon finali çay saati

           Annem, teyzem, teyze kızından daha çok kızkardeş gibi bildiğim kuzenlerim,  birtanecik kardeşimin tatlı hanımı güzel gelinimiz, benim güzel prensesim ,ortaya bir sürü şen şakrak cıvıltı sunan mini minnacık kardeş yavrularıyla , rahmetli anneannemin önayakolduğu
onunla başladığımız, maalesef onunla bitiremediğimiz ,
çay toplantılarımızın bu yılki sonuncusundan lezzetli kareler;


-Kakaolu ve sade mini tırtıl kurabiyeler,
-Galeta unlu peynirli çıtır çıtır börekler,
-Bol yeşillikli(anneannemin sevdiği gibi) kısır

-Peynirli,dereotlu poğaça
-Patates salatası,
 
 

                  ve annemlerin bahçesinden pembe güzel kokulu güllerle süslenmiş çay masamızda, 



                  mozaik pasta ve keyif çaylarımızla sonlanan güzel bir gün yaşadık..
--
bir kez daha anladım ki,
sıkıntılar da olsa,
hayatımız kendi bildiği gibi akıyor...
--

                
hafta sonunuz çay keyifleri kadar muhabbetli olsun...

Sabah sürpriz kurabiye


Bu gri ve serin İstanbul sabahında nezleli, sesi çatal çatal bir garip çıkan, keyfi kırık haldeki ben;
Gece gelen ⤵aşağıda gördüğünüz paket ile bu sabah kahvaltı keyfimi yapıcam:))
Artık iyi olacağım kesin..


tadını bilen bilmeyene anlatsın,
yemeyen Ayvalık'a yolu düşerse mutlaka tatsın,
 dönüşte bir pakette evine alsın.. derim.

Kardeşım annemle babamı Ayvalık'a yazlığa götürdü, gelirken de çocukların çok sevdiği
sakızlı kurabiyelerden getirmiş.
Yazın çay keyiflerimizin olmazsa olmazlarından bu kurabiyeler.
onun için yaz özlemiyle bir bardak sıcak çayın yanına bu serin günde harika gidecek,
nezleli halime bile iyi gelecek...

Hepinize günaydın..
kurabiye tadında bir gün olsun....


CUMARTESİ SABAHI PUFU



Çay demlendi,
Puf börekleri(tarif daha sonra) kızarıyor,,

ailecek hafta sonu kahvaltısına,
kahvaltı sonrası sohbetine,
içilen keyif çaylarına,
mevsim ayırd etmeksizin, yaz kış bayılıyoruz.
bende sabah sabah iştahınızı biraz kabartayım dedim:)

ben bugün bi tanecik gelinimize gidiyorum, nefis şeyler hazırlamış,
pek sofra fotoğrafı çekmiyorum ama bu sefer niyetliyim, siftah yapıcam.
Ağzınızın tadı hiç bozulmasın arkadaşlarım,
 güzel, mutlu, huzurlu bir cumartesi-pazar olsun...
sevgiler...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...