Nar Peltesi




*3 adet iri nar,
*1 su bardağı toz şeker,
*4 bardak su,
*3 çorba kaşığı patates nişastası(daha kıvamlı isterseniz 4 kaşık kullanılabilir)

Kocaman 3 tane nar buzdolabında bekler dururdu,
 yenmesi zor bir meyve o yüzden bende tatlı olarak
değerlendirmeye karar verdim.

-Önce meyve sıkacağı ile güzelce suyunu çıkardım. 2 su bardağı nar suyum oldu.
-5 bardak suyu bir bardak tozşekerle kaynamaya bıraktım,
-Nar suyunun içine 3 çorba kaşığı patates nişastası(ararot) karıştırıp erittim.
-Kaynamaya yüz tutmuş şekerli suya ilave ederek, kısık ateşte karıştıra karıştıra
 koyulaşana kadar pişirdim.

Bu kadar...
tatlı tatlı ,kırmızı kırmızı ,şahane tatlılar oldu.
Resimde tam belli olmadı ama rengi mükemmeldi.

güzel  bir gün ve akşam dilerim hepimize....
Afiyet olsun..

14 yorum:

  1. mmm ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Süper canım.. Tam da aklımdakini yapmışsın. Benimde 1 kilo ekşi narım var.. Yarın deneyeceğim.. Afiyetler olsun.. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet alıpta ısıra ısıra yiyemeyeceğimize göre değişik usuller lazım, teşekkürler..

      Sil
  3. Kırmızı kırmızı çok güzel olmuşlar, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. denemek gerek çok güzel gözüküyor , ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. ooo Mehtapcım harikasın ellerine sağlık sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Nari cok severiz ama hic denemistim pelte olayini..yapmak lazim..ellerine saglik canim afiyetler olsun:))sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim de ilk, sevgiler Emelcim.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...