Hamsili Pilav

 

Artvin'de kaldığımız yıllarda , annemin Karadenizli komşusu Emine hanımdan(kulakları çınlasın) öğrenip bizi alıştırdığı muhteşem lezzet.
Sağolsun bizi kırmaz arada yapar çağırır ,çoluk çombalak toplanır gideriz ,
afiyetle mideye indiririz hamsili pilavı,
 yanına  bir de bol yeşil salata, limonlu, zeytinyağlı.
MALZEMELER;
*2 kilo hamsi,
*2 su bardağı pirinç,
*2-3 kuru soğan,
*1 orta boy havuç,
*1 çorba kaşığı fıstık,
*1 çorba kaşığı kuş üzümü,
*yarım  su bardağı zeytinyağ.
*1 tatlı kaşığı nane,
*1 tatlı kaşığı yenibahar,
*1 tatlı kaşığı şeker.
* tuz,
*karabiber..

-Hamsiler yıkanıp, kılçıkları  ayıklanır,
-Zeytinyağ bir pilav tenceresine konulur, ufak doğranmış kurusoğanlara,
fıstıklar ilave edilerek kavrulur.
-Minik doğranmış havuçlar ilave edilir.
-Yıkanıp süzülen pirinçler ,şeker, nane, yenibahar, tuz, karabiber ,kuşüzümü 4 su bardağı sıcak su ilave edilerek tencerenin kapağı kapatılır. Balıkla da pişeceği için biraz diri kalması için suyunu çekince ocaktan alınır.
-İçine bir çorba kasesi kadar doğranmış hamsi katılarak, harmanlanır.
-Fırın tepsisinin altına balıklar ters olarak dizilir,
-Üzerine pilav boşaltılır,
-En üste yine sık bir şekilde balıklar dizilir.
-fırına verilip, mis gibi kokup
iştahları kabartana kadar pişirilir.

sonrası helva tabii ki, AŞK  olsun....

38 yorum:

  1. Mehtap'cığım biz de Karadenizliyiz baba tarafından hiç yapmamıştım ben halalarım çok güzel yapıyorlardır eminim, senin tarifinden yapmak istiyorum biraz b12 vitamini ve protein ihtiyacım var, başka türlü et yiyemem, tavuk da tümör deposuymuş:((
    eline sağlık, sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın tüm yiyeceklerden korkar olduk :( Hamsili pilavı benim çocuklar çok seviyor hele ki anneanne yapınca daha bi tatlı oluyor sanırım. Teşekkürler..

      Sil
  2. Bu yemeği yapmak güzel bir el becerisi ister değilmi :)
    ama bizler karadenizli olmayınca hiç alışmamışız pilavla balık tüketmeye,balık salata tamam :)
    ziyaretinize sevindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım bizimde şansımız galiba Artvin'de bulunmak:)Hamsiyi zaten her bir şeyle karıştırıyor sevgili Karadenizliler,pek çoğunda da gayet güzel duruyor..sevgiler..

      Sil
  3. Eline sağlık nefis olmuş ,oğlum çok sever hamsili pilavı arada bir bende yaparım :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ohh afiyet olsun oğluna da,güzel bir öğün onlar için.Sevgiler..

      Sil
  4. AMAN AMAN BUNU KIZIM GÖRMESİN
    NE ZAMANDIR İSTİYOR BİR TÜRLÜ FIRSAT BULUP YAPAMADIM
    ELLERİNİZE SAĞLIKHAYIRLI GECELER

    YanıtlaSil
  5. Hello Dear :) .
    Great blog. Interesting post.
    Have a nice weekend.
    Welcome to my blog.
    http://photographyismyexistence.blogspot.com/

    Like me on Facebook. I will be extremely grateful.
    https://www.facebook.com/pages/In-another-light/413836138693856

    YanıtlaSil
  6. elıne sağlık artvınde kaldığım seneler bende cok yemıstım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tekrar görebilmeyi isterdim Artvin'i, bilmem kısmet olur mu??
      teşekkürler selmacım.

      Sil
  7. Özellikle ustasının elinden yemağe doyamıyor insan, seninki de çok güzel görünüyor. Neyseki bizde de bu akşam balık salata var menüde, insanın canı istiyor görünce...
    Ziyaretiniz için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazılarınızı beğenerek okuyorum,ziyaretiniz için bende teşekkür ederim.
      Size de afiyetler olsun, hafta sonu balık iyi oluyor:)

      Sil
  8. Bizim aslinda hafta sonu size gelmemiz lazimmis ya kacirmisiz :)) Ellerine saglik ne kadar guzel gozukuyor ..hamsi senede 1 ancak yiyebiliyorum oda Turkiyeye gidince..Afiyetler olsun diyorum sevgiyle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her zaman bekleriz:) sevgiler...

      Sil
  9. anneciğinizin ellerine sağlık:))
    hiç tatmadım ama hakikaten karadenizin yıldızlarından bu pilav:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık.. Çok severek yeriz.. Benim tarifim bira bundan farklı.. Bunuda mutlaka deneyeceğim.. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. nasıl severim nasıl benimde arşivde var ama biraz bekleyeyim...gerçi hamsi azaldı bizim burda da bitti karadenizde yoksa düşün artık...ellerine sağlık ne diyelim yemiş kadar oldum yanındada benim sarımsk turşusu ile müthiş oluyor....sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burada da var da fiyatlar bazen uçuyor, bazen dipte.Birde karadeniz hamsisi mi her zaman emin olamıyoruz işte.Sarımsak turşusu demek güzelmiş ...Sevgiler..

      Sil
  12. Canım merhaba ben de çok severim hamsili pilavı ben de cumartesi günü yapmayı düşünüyorum..Ben bir farkla pirinçleri de fırında pişiriyorum direk..Ellerine kollarına sağlık canım..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzucum seninkinin de tadına bakarız o zaman:)) sevgiler..

      Sil
  13. Çok ama çok severim.
    Nefiss görünüyor.
    Sevgiler canım:)

    YanıtlaSil
  14. benim büyük kız sever çok,kıştan almayı düşünüyorum,yazın geldiğinde yaparım.Ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  15. Mehtap'çım az gittim yurtdışına dönüşüme hamsi bitmiş memleketimin tezgahlarında..Ellerine sağlık bende baka baka doyayım bari..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa öyledir işte güzel yurdum, sabahtan akşama ne olacağı hiiç belli olmaz.Hoşgeldin tekrar..

      Sil
  16. benimde kayınvalidem yapar. ben hiç denemedim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazı yemekler vardır ki büyükler pişirsin biz yiyelim, daha bir güzel yapıyorlar sanki:)eline sağlık kayınvalidenin..

      Sil
  17. Ha bugün ha yarın yapayım derken hamsi sezonunu kaçıracağım vallahi .Benim de kışın başından beri hep aklımda.Ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hadi o zaman ,kaçırma...teşekkürler canım.

      Sil
  18. çok severim çok...ben de sizin kadar olmasa da yapmaya çalışıyorum, ama pilavına hamsi koymuyordum, çok doğru pilava da hamsi karıştırılınca lezzeti daha da güzel olur, çok teşekkürler, öğrenmiş oldum...ellerinize sağlık, süper bir lezzet...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bol balıklı bir pilav oluyor böylece..Teşekkürler canım..

      Sil
  19. bu ne güzel bir görüntü :))olsada yesem şimdi bayılırım hamsili pilava..ama hiç kendim denemedim kayınpederim çok yapar ve bende gider onlarda yerim :))ellerine sağlık canım nefis görünüyor..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oo ne kayınpederler var gördün mü...Selamlar marifetli kayınpedere.. Sevgiler sevilcim...

      Sil
    2. yok böyle bir güzellik emeğinize sağlık

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...