Uyuyan İncir


Günaydın olsun, pırıl pırıl güneş gibi neşeli geçsin yılın bu son haftası.
Harika bir tatlı buldum ,denedim,tavsiye ediyorum;
İncirlerinde mayalanabildiğinin ,zaten güzel olan tadının ,sütle birleşerek
daha da güzel bir tatlı halini alabildiğinin kanıtlanmış hali İncir Uyutması.

*15 adet incir,
*3,5 su bardağı süt.
*süslemek için ceviz.

Malzemeler bu kadar az .

-Kuru incirlerimizi yıkayıp, sıcak suda 15-20 dakika yumuşayana kadar bekletelim.
-Sonra sap kısımlarını kesip, minik  minik doğrayalım.
-Sütümüzü ısıtalım,ancak kaynamasın.
-Isınan sütten bir bardak kadarını alıp incirlerimizin üzerine dökelim .
-Tarifte çatalla ezmemiz söylenmiş ama ben sütle incirleri blendrla iyice karıştırdım.
-Sonra bu karışımı diğer süte ilave edip,karıştırarak küçük kaselere paylaştırın.

-Bir tepsiye yerleştireceğimiz kaselerimizin üzerinin temiz mutfak havlularıyla örtelim ki
üşümesinler(Yoğurt misali ama o kadar da sıkı sıkı değil)
-2 saat kadar bu şekilde dinlenip, normal sıcaklığa dönen tatlılarımızı cevizlerle süsleyip ,
dolaba kaldıralım.

Bu güzel tatlıyı ben ilk kez genç kardeşimiz Aynagöz yani Deniz de gördüm.
Denenesi olduğu resminden belliydi.
Bir çok yerde var ama benim tarif ölçülerim Aynagöz'den..
Pişman da olmadım, hem evdeki kuru incirler değerlendi hem de yeni bir tatlı öğrendik.

        Haftaya enerjik başlamak için  birebir bir incir tatlısı...
        Hem soğuklarda ısıtır...
      
                                                          Afiyetler olsun.....

62 yorum:

  1. Uyandırmadan götürelim biz bunu ellerine sağlık.. Çok lezetli görünüyor..

    YanıtlaSil
  2. Süper oluyor kesinlikle tavsiye ederim. Elinize sağlık, sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyor :) Deneyip, beğenmene çok sevindim. Ellerin dert görmesin.
    Sevgilerimi bıraktım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgiler canım,teşekkür ederim.

      Sil
  4. Ben bunu denerim pudra şekerim..Eline sağlık.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. ooo süper birşey bu
    mutlaka denicem
    ellerine sağlık canımcım

    YanıtlaSil
  6. Bu tatlıyı bloglarda çok dık görüorum ama henüz denemedim,Aklımdaki tariflerden biri..
    Tutturabilirmiyim acaba ?
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neden tutturamayasın canım,tutar bence:)Sevgiler...

      Sil
  7. denemedim ama görüntü harika canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Bende yaapıyorum,ama incir uyutması lafını bloglarda gördüm.Benim tarifimde farklı,ama içine incir girmesin,yeme de yanında yat.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bana önce ismi ilginç gelmişti,teşekkürler ıhlamurcum.

      Sil
  9. Tahmin edebiliyorum..kimbilir nasılda harika bir lezzet olmuştur..kalorisi bol, enerjisi bol..ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Esmir,hoşgeldin:)

      Sil
  10. hiç yapmadım ve yemedim ama bloglarda çok gördüm sende bu kadar sevdiğine göre yapmak lazım artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kuru incir yemenin güzel bir yolu..

      Sil
  11. Canım Mehtabım bu şahane tatlıyı kış aylarında her zaman yapmalıyız bence. Hem pratik hem çok enerjik..Senin ve tarifi veren arkadaşının ellerine sağlık.. Çok harika olmuş..Benden sana tavsiye sunumda parmak ucunda bir fiske tarçın at şahane oluyor.. Çok öptüm seni..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aklıma gelmedi değil de,aslına sadık kalayım dedim,bir dahakine tarçını unutmam VuslaTım..sevgiler..

      Sil
  12. Bu tatlıyı köyümüzde yaparlar, çok lezzetli, ellerine sağlık. Ben neden denemedim ki......:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ooo asıl tarifler köylerimizde saklı zaten.Teşekkürler..

      Sil
  13. Denenesi bir tarif ellerine sağlık Mehtapcım..

    YanıtlaSil
  14. ismi de, anlatımın da, tatlın da hepsi çook hoş :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. bende çok severim, emeklerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
  16. bu tatlıdan yemek ve yapmak çok istiyorum
    ilk fırsatta denemeliyim
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kolay ve değişik bir tatlı bende ilk kez duydum ve denedim:)

      Sil
  17. Ne kadar değişik bir tarif.Ben zaten incirin har şekilde tüketilmesini destekliyenlerdenim.Bunu da deneyeceğim.Ellerine sağlık:))sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Bu tatlıyı hiç duymamıştım, denemek lazım değişik bir tada benziyor. Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  19. değişik bir tatlı ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  20. bence de uyandırmadan uyandırmadan yiyelim hepsini:))

    YanıtlaSil
  21. böyle tatlılara bayılıyorum süper görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  22. Aaaa incir için yatıya giden ben hiç duymamışım bu tatlıyı ellerine sağlık bi tanem, nefis görünüyor. Kesin deneyeceğim

    YanıtlaSil
  23. bitti değil mi,kalmaz ,uykuya bile zor yatırırlar....ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  24. İnciri kuru-yaş her şekilde severim :) ama bu tatlıyı hiç duymadım ve not aldım . Çok nefis görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  25. Ellerine ,emeklerine sağlık canımmm benim de aklıma soktunuz en kısa zamanda yapacağımmm .Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  26. denemek istediğim tariflerden tadını merak ettim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler ,hoş geldin Mine..

      Sil
  27. incir zaten çok vitamin bombası harika olmuşdur kesin yiyenler çok şanslı elin dert görmesin canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında hep çocuklar yesin diye yapıyorum :)) Teşekkürler kardelencim.

      Sil
  28. İlginç bir tatlı ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  29. canım mimledim seni bloğuma bakabilirmisin..
    öpüyorum sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mim miii?zor değildir umarım ,bakıyorum şimdi Zeynepcim..

      Sil
  30. Çok güzel bir tatlı. Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  31. Mehtap merhaba ben nezamandır sana gelemedim ama sen beni ziyaret etmeyi hiç bırakmadın teşekkür ederim...görüntüye bayıldım mutlaka yapıcam bunu ben sonra tarif almaya gelicem....eline sağlık sevgilerr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izlemeye aldıklarımın peşini bırakmam canım, fırsat buldukça giderim sevgiler..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...