KARAMELLİ MUHALLEBİ

Dönüşüm tatlı tatlı olsun istedim,
sizleri ve bloğumu kendi bilgisayarımda hazırlamayı özledim,
bu muhallebiyi yapıp ,pişirip,tepsi tepsi hazırladım ki ,
ziyarete gelenler tadına baksın;
tavsiye edilir,
bayılacaksınız karamelin ve muhallebinin buluşmasına.
BUYRUN;

Karamelli muhallebi

*1 çay bardağı şeker,
*yarım çay bardağı su,
*3,5 çorba kaşığı pirinç unu
*1 litre süt,
*1 su bardağı toz şeker,
*1 yumurta sarısı,

-Yumurta sarısı ve şeker iyice karıştırılıp, süt ilave edilir ,kaynamaya bırakılır.
-Pirinçunu,bir miktar suyla ezilerek kaynayan süte karıştırılır.
-Diğer bir kapta şekeri eriterek karamelize edelim ve içine bir miktar suyu yavaşça yedirelim ,
-Fokurdayıp göz göz olan muhallebiye karemelize olan şekerimizi ilave edelim ve hızla karıştıralım.
Hafif sütlü kahverengini alan muhallebilerimizi kaselere bölüştürelim.

Bayılacaksınız...

                                                                  

20 yorum:

  1. ellerine sağlık çok leziz görünüyorlar...bu arada hoşgeldin :))

    YanıtlaSil
  2. Ellerine emklerine saglik canim .Güzel bir tatli afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  3. muhallebinin içinde karamel oof ooof diyorum...
    elleirne sağlık canım...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Tarifine göre yapacağım muhallebiyi .Evimiz de devamlı sütlaç piştiğinden muhallebi tarifim yoktu klasik olanı da ben istemediğimden tam benlik tarifin .Eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim beyde bayılır sütlaça ama muhallebinin de yeri bir başka .Şimdiden afiyet olsun..

      Sil
  5. kesinlikle bayıldım ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  6. karamelin olduğu herşeye bayılırım ben eline sağlık eminim nefistir keşke olsa da yesem :) afiyet şeker olsun tatlım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım benim..

      Sil
  7. Karamele bayılırım ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  8. Amaniiinn nasil canim cekti simdi olsa idi, yese idim :(( Ellerine saglik canim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yakın olsak uzatıvericem bir kase ama n'aparsın .Teşekkürler...

      Sil
  9. Karamel ve muhallebi, ikisini de çok seven ama şu sıralar diyetle boğuşan biri olarak ne yapmam gerektiğini düşündüm ve tarifi yazıp bir kaçamak gününde yapmaya karar verdim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Gerçekten okurken ağzımın suyu aktı:)) ellerine sağlık, sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...