Taze Çilek Soslu Tava Kekleri

*1 su bardağı un,
*1 su bardağından 1 parmak kadar eksik süt,
*1 yumurta,
*1 çorba kaşığı eritilmiş tereyağ,
*1çay kaşığı tuz,
*1 çorba kaşığı şeker,
*1 paket kabartma tozu,

Çilek sos;
*2 su bardağı 4'e bölünmüş çilek,
*2 çorba kaşığı toz şeker,
-Bir tavada çilekler ve tozşeker yüksek ateşte kaynasın,sonra 5 dakika kadar kısık ateşte pişsin tamamdır.

-Yumurta,süt ,tereyağı çırparak, kuru malzemelerle yani un,tuz,şeker kabartma tozu ile karıştırıyor çok koyu olmayan cıvık bir hamur yapıyoruz.

-Teflon tavaya bir peçete ile yağ sürerek hamurdan bir çorba kaşığı  ,
onun ortasına da bir çorba kaşığı daha koyup pişirelim.

Bu tariften on tane kadar küçük kek çıkıyor.Keklerin üzerine çilek soslarını döküp servis yapıp afiyetle yiyelim..


                                            

22 yorum:

  1. değişik bir kek olmuş ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNE SAĞLIK TATLIM ÇAYINA YANINA ALDIM
    :))

    YanıtlaSil
  3. çok beğendim bende hem de pratik tam kahvaltılık benim için ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pratikliği kesin ,benim kızımında ilk öğrendiği tarif.Aslında şimdilik tek desem daha doğru galiba:)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. teşekkürler canım,sevgiler...

      Sil
  5. çilekli çilekli harika görünüyor canım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. saırım pankek gibi oluyor bir öğlen çay yanına denemem lazım. Bende beklerim

    www.bakbuharika.blogspot.com

    Facebooktan takip etmek isterseniz

    http://www.facebook.com/pages/BaK-Bu-HaRiKa-DeKoRaSyOn/447201555298044

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Follow me.Ziyaret edicem bende seni.Sevgiler..

      Sil
  7. bunları görünce kaloriye falan bakmadan yemek geliyor içimden benim amaaaaaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman mı yiyoruz sanki dermişim:))

      Sil
  8. Canım ellerine sağlık nefis görünüyor...
    Hamarat hatun ikiz annesiymisin oooo ikiz büyütmek iki kat annelik demek.
    Canım yavrularının gözlerinden öperim nice yıllara huzur sağlık dolu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Banucum.Büyüttüm çok şükür 15'lik oldular:Güzel dileklerin için teşekkür ederim..

      Sil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. gittim geldim ohh aman allah nasılda güzel lezzetlerle karşılaştım böle:))
    enfes canım ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldin canım,teşekkürler..

      Sil
  11. allahım bu yemek ve tarif bloglarını takip etmemem lazım ama dayanamıyorum :) buyur gel canım bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldin bloğuma.Ben severim blog ziyaretlerini en kısa sürede sendeyim. Sevgiler...

      Sil
  12. nefis gözüküyor, hatta canim cekti ve yazin ortasinda dieti bozabilirim :)
    banada beklerim :)

    uyuyakalanguezel.blogspot.com

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...