Mücver(yaz aylarında olmazsa olmaz)


kabak mücveri
Bazı yemekler var ki çoğu zeytinyağlı,soğuk da yenilebilecek yemekler ,genelde klasik tatlar benim yaz mutfağımda olmazsa olmazlardan.Mevsimi geldi artık onlara başladım ve hani herkes bilir ama birde benim yaptığım şekliyle görün istedim.
Bunlardan 1 numarası;
Mücver..
Sıcak sıcak yeni kızarırken  ya da bir sonraki gün buzdolabında soğumuş haline bayılırım.
Bu aralar sevgili blog arkadaşlarda da sıkça rastlayınca bende yapıveriyim dedim.Bu seneki ilk mücverim.Kışın pek yapmıyorum ,kabaklar çok hoş olmuyor.
Fırında yapılmışını da denemişliğim vardır ama kabak mücveri dediğimiz zaman kızartılarak yapılanı aklıma düşer ;

-5 adet kabak,
-2 yumurta,
-2 dal taze soğan ya da bir küçük kuru soğan(minik doğranmış)
-5 -6 çorba kaşığı un,
-yarım demet maydanoz,
-yarım demet dereotu,
-tuz,
-karabiber,
-nane(1 tatlı kaşığı)

Rendelenen kabaklara tüm diğer malzemeler karıştırılarak elde edilen mücver hamuru ,kızgın yağda kaşık kaşık dökülerek arkası önü nar gibi pişene kadar kızartılır. Çıtır çıtır yenir.. Yapıp kaldırın buzdolabına yemeklerinizin yanına çeşit olsun...

                                                     AFİYET OLSUN...

19 yorum:

  1. ellerine sağlık..bugün ben de mücver yapıp yayınlamayı düşünüyordum :) bakalım kısmet..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık arkadaşım bir harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuşlar, bayılırım kabak mücvere.ellerine sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık baya lezzetli gözüküyor çokta severim bende.

    madambfashion.blogspot.com bloguma beklerim bu arada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler MadamB,tabiki gelirim ziyarete.

      Sil
  5. bencede yaz aylarının en sevilenlerindendir mücver,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  6. gerçekten de mücver sıcakken başka bir lezzet soğukken daha başka. bende çok severim! ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Ah o kızarmış mücverler :) Yerim yerim! Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. pUDRA ŞEKERİ'M KIZIM GEÇEN YAZ AMERİKADA YAPMIŞ İÇİNE ÇOK AZ KABARTMA TOZU ATMIŞ AFİYET İLE MEMLEKETİNİ ÖZLEYEN GENÇLERİMİZ YEMİŞ VE BAYILMIŞ. SENİNDE eLLERİNE SAĞLIK. ÇOK GÜZEL OLMUŞ CANIM BENİM..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afferin ona ellerine sağlık.Ben kabartma tozu denemedim hiç,kabarık kabarık olur sanırım..

      Sil
  9. aynen canım yazın olmazsa almazı.ben fırında yapıyorum.daha hafif olduğu için kızartması da harika olur.sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...