Edirne lezzetleri,,

Çok güzel bir gezi oldu .
Gittiğinizde tatmadan dönmeyin;
Rehberimiz tüm ciğercilerin aynı güzel tatta yaptığını söyledi,bu tat Edirnenin havasından suyundan,etindendir ,dedi.Başka yerde bu tadı tutturamazlar, dedi.
 bizde burada yedik, rehberimize hak verdik.
yumuşacık ciğerleri,
yanında çooook acııı biberleri;
 acıyı hafifleten kaymak tadında yoğurdu,
tertemiz mutfağı ,hızlı hizmeti , uygun fiyatlarıyla karnımızı güzelce doyurduk.

Gezmeye devam ederken gözümüz tatlıcılara ve tatlılara kaymaya başladı:Edirne tatlı cenneti gibi.
Şuna bakarmısınız;
Bol tahinli(arkadaki küpler tahin dolu) kaymaklı peynir tatlısı. Tadı müthiş,hiç baymıyor.Biz bir taneyi paylaştık ama aklımız kalmadı değil..
Peynirleri kadar peynir tatlıları da çok güzel.

Meşhur Keçecizade'nin ''Kavala kurabiyesi''  ve ''badem ezmeleri'' nden sözetmeden olmaz.
Edirne'den gelecek en güzel hediye bence bu kurabiye ve badem ezmeleri.
Ağızda dağılan cinsten.Yemeye doyulmaz.

Benim gibi sizinde yolunuz düşerse diye paylaşmak istedim,
çünkü çok beğendim:)




6 yorum:

  1. Hoşgelmişsin Şehrimize:)) badem ezmeleri güzel olacak tabi kilosu 80 tl:)) gerçi bazı yerlerde değişiyor ama kaliteli almak istyorsanız böyle:) Camileri beğendinizmi?

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir şehirde yaşıyorsun Siyah Kuğu.Ben badem ezmelerine bayılıyorum.Pahalı ama çok güzel.Camileri beğenmemek mümkün mü.

    YanıtlaSil
  3. Çok yakın olmasına rağmen çok gitmek isteyip gidemediğim bir şehir inşallah bir gün benimde yolum düşer.Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle ilk fırsatta gitmeni tavsiye ederim,memleketimizin her şehrini görebilmeyi istiyorum..

      Sil
  4. allahım biri beni oraya ışınlasın.bu yaz 1 haftalığına eriklideyim.yakınmı acaba?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...